Mycket...

I helgen har vi haft stallet, och då gäller det att fodra och släppa in och ut hästarna Fredag kväll, Lördag morgon, middag, kväll, Söndag morgon, middag, kväll. Så i fredags eftermiddags åkte jag och Jonatan Hem till honom och hämtade Saffran, och sen åkte vi till stallet. Väl där red jag på Ciara och Jonatan gick med Saffi en runda ut i skogen. Super kallt och halt, men det gick bra. Sedan åt vi pizza och värmde oss innan vi fodrade alla 15 hästar.
I lördags morse försov vi oss ända till halv åtta och när Jonte väl släppt av mig i stallet hade mamma och pappa redan gett hästarna all mat och släppt ut dom i hagarna så det varbara att gå raka vägen upp o äta frukost =). Innan jag skulle fodra lunchen sen så red jag ut, men den här gången åt ett annat håll. Skrittade hela vägen hem till Emma och "tvingade" henne att gå med mig tillbaka. På kvällen sen efter att jag varit i stallet igen så åkte jag, Emma, Louise och Sofia på Bio. Vi såg Twilight!! Jääätte bra!! <3 Jag tror vi allablev lite kära i filmen ;) haha. När vi var påväg hem så bestämde vi oss för att gå till B&B en litensväng. mycket trevlig kväll tycker jag.

I söndags hände inte så mycket. Jag o Älsklingen min sov till 11 och sen tog vi det lugnt till halv 3 innan vi åkte hem till Saga, Carro o Andreas. Lekte massor med Saga innan det blev dags att åka till stallet igen. Sen hem till Jonte igen.

I morse när man kom hem möttes man av ett ledsamt besked. Gammelfarmor dog i morse. Min mammas pappas mamma. Jag tror hon blev 98. har bott hemma och klarat sig själv tills hon var95. Vila i Frid gammelfarmor <3 Så nu måste man väl på begravning snart igen .:( Hatar begravningar.

Sen har vi haf livsåskådningsdag i skolan. Kom en halvtimma försent. Var inte så rolig dag. Det är en sjuk syn vissa människor har på andra människor.

Nu ska jag gå ut härifrån.

Vila i frid Gammelfarmor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0