Jul

Kom hem ordentligt efter 12 timmars resa. Ett söndrigt plan, väntan på att få lyfta med planet, inställt tåg och omplanering av vart Lisas pappa kunde hämta oss gjorde att resan tog lite extra tid. Men jag kom ju i vart fall hem. Det är jag nöjd med.

Julafton var julafton. Mysig o massa julkänslor. Dagen började med Julfika i stallet. Fick rida Karlijn i 45 minuter också. Finfint gick hon. :D Äntligen. Sen kom Christin o så blev det Kalle Anka, Julklappar och Tomte. Stackarn blev attackerad av en rädd Tottis. Men ingen större skada skedd. Fick massa fint. kläder, träningströja, sportbhar, smycke, ljusstake, skålar, plattlocktång, pengar, bok m.m. Massa bra.
Blev lite julmat o godis osv sen, och efter att jag sovit en stund i soffan var det bara o gå upp o köra ner till kyrkan o gå på midnattsmässa som jag lovat lillasyster. Inget speciellt med den o jag var bara trött.

Juldagen spenderades en del i stallet. efter att ha sovit ut lite ordentligt, eller ja, till 10 då jag vaknade av att linserna hade klibbat igen mina ögon. Myysigt värre. Usch nej. Men men. Jag Maja o Pappa åkte sen ut till stallet o provade vår nya tolksele. Karlijn tyckte det var lite äckligt med remmarna i början, men snäll som hon är, och som jag har anat så var det inga problem sen. Pappa tog dock bara tre bilder på oss, minnet på kameran tog slut sen o pappa orkade typ inte fixa eller något. Blev en från när jag nästan previs satt mig bak på tefatet

Mys på hög nivå.

Kvällen spenderades med Emma, Lojs o fia + en massa mer. Föfest o trevligheter. Stan sedan blev rätt misslyckad, precis som alla andra stordagar som alla går ut på. Mycket folk, trång o köer. Fy. Blir aldrig lyckat för mig då. Bättre med vanliga helger.

Idag tog Maja hästen. Jag har träningsverk lite här o var, både efter ridning och sen att dra sig på ett tefat efter en häst i trav/galopp i djup snö ( på bilden är det lite, men var i djupare snö senare) . Dessutom var har jag vari väldigt förkyld o seg idag, så har bara blivit en tur bort till fia o snackat, o sen en runda ut med hundarna osm motion idag.

Imorgon blir det en tur till Maggan o Thomas i göteborg. Patrik, Daniel, Daniella o Ebba lär vi ju också träffa på, liksom farfar o Eivor. Mysig relativt ny tradition. Ebba ska få en brun söt liten one piece av oss i jjulklapp. Haha. Kommer bli så fin så. Borde sova nu, blir att hämta upp Eivor vid 10 imorgon, för att sen ta oss till kungsmässan för lite shopping innan vi åker vidare. Blir nog bra.

På tisdag eller onsdag blir det tolkrace med karlijn igen. Men då ska Fia, Louise o Emma med! Mys mys mys. Hoppas Karro sköter sig då med. och att det inte kommit allt för mycket mer snö, då blir det kankse för tungt. Vi får se. En ny pulka behövs införskaffas.

Usch. Jag sulle bara in o skriva en rad eller två. Blev en aning längre. SOm det brukar när jag väl börjat babbla på. Men men. Blir nog bra. Nu. Duscha släcka o sova. Låter som en bra idé. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0