Torsdag

Torsdag idag. Är glad att jag inte är hemma, eller. Glad att jag inte är hemma för att vara i stallet tidigt i morse. Men jag har lite abstinens så jag hade gärna varit i stallet idag. Men men. Här snöar. Snöaör mycket gör det. Knappt så man ser husen på andra sidan av vattnet. Men det är okej. sålänge man inte behöveer gå ut. Fast det är lite tråkigt, eftersom snön smälter bort eller blir halt eller slaskigt här i centrum. Men men.
Vaknade pigg och utvilad klockan nio idag. Killarna lyckades med att vara tysta imorse så jag vaknade inte när de gick upp. Hörde Emma eller lojsens mobil när den ringde, men inte så att det störde. Jag har sovit gott med andra ord. :)
I alla fall. Funderar på att gå till gymmet. Helt själv o självmant. Undrar om jag är sjuk. Kanske. Gå/Jogga/Springa lite på löpbandet isf. Men som sagt. Det snöar o tar 10 minuter att gå till Gymmet. Får se. Måste städa lite i badrummet/toan och vårat rum med. Torsdagar är städdag o vårt rum, (Jag, Louise o Emma) har toa/badrum o sen vårt egna rum denna veckan iaf.

Borde nog laga lite mat med. Men vet inte vad jag ska laga. :S Får nog bara bli macka eller något. Har ju ätit torsk i ägg o persiljesås flera dagar. Gott! Fortfarande gott :P Lite jobbigt o äta rester när man inte har mikro, vår har gått sönder. Så man får värma allt på spisen, meneftersom man inte kan värma så blir det ju att man kokar ny potatis varje gång, vilket är bra för den blir så mycket godare :) Äh. Macka ägg o kanske omelett får det bli idag :)
Igår bakade vi pepparkakor. Jag och tre små barn. Mjöl krig och pepparkaksdegskrig. Inte alltför stort dock som tur är. Äckliga blev dom! Ikeas färdiga pepparkaksdeg är inte speciellt god. Den var god å äta rå visserligen, men inte när den hade varit i ugnen. Rå pepparkaksdeg. Haha. Så kan man ju kanske inte direkt säga. Men men.

Börjar jobba senare med. 17-22.30. Därför måste jag fixa allt nu innan jobbet. Städning osv alltså. Lika bra o sätta igång direkt känns det som. Först. Ta mig till gymmet o träna lite :) Sen tvätta/städa/laga mat o sist jobba!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0