Stavanger update

Åh vad jag gillar vår lägenhet. Nu när det bloivit lite varmare i  den så är det riktigt koseligt att bo här. Allt funkar bra. Trevliga/roliga/lätta människor att bo med. Egentid. Mysig stad. Ett bra jobb. Jag trivs. Längtar inte hem.  inte det minsta. Eller jo. Jag har lite abstinens. Abstinens för att jag vill rida. Abstinens av att inte träffa min älskade hund. Tillomed Abstinens av att inte träffa min lite mindre älskvärda hund. Kan man skriva så? Äh. vem bryr sig. Ni fattar vad jag menar.

Alla har gått o lagt sig nu. Eller någon är innne o gör sig iordning, jag orkade inte stressa så jag tänkte skriva av mig lite. Haft en mysig dag. En sväng på ikea med Lojsen, då vi yggde muskler påvägen hem. Tungt vare, o inte det härligaste att ta sånt på bussen, men det gick. Efter det var det bara att ta det lugnt i lägenheten. Se lite Sex and the city, titta på datorn, kolla på så mycket bättre med emma. Richi hade lagat mat till oss idag. Familje-middag :) Alla 7 satt ner o åt tillsammans.  Chili con carne. Gott gott. Sen tittade vi på film. The book of Eli. Jag gillade den. Men jag är inte så djup o gillar det mesta visserligen, men den var bra.

Att bo 7 pers funkar verkligen bra. Alla funkar med varandra. Alla är trevliga. Och man kan alltid komma undan om man behöver. Lägenheten är ju stor. Jag och Louise o Emma håller ihop. Gör det mesta ihop, när inte någon jobbar. De två killarna jobbar dagtid, går o lägger sig tidigt, eller är o tränar. Tränar konstant. Upp till 2 gånger om dagen. Duktigt av dom. Men då de inte gör det så är de trevliga o det funkar bra. Lisa o Richi har sitt lilla liv. Jobba kvällar o sover halvlänge. Så alla har sina vanor, men det matchar ändå ihop. Sen har vi visserligen bara bott ihop en vecka. men jag återkommer när intrigerna börjar. Hehe.

Jobbet är  helt okej med. Jobbade 6 dagar i sträck till att börja med. 4 på Kvadrat, 1 på Kilden och sen 1 till på Kvadrat igen. har varit ledig idag o imorgon blir det jobb på Kvadrat igen. Där är roligast o vara så det är skoj. Händer lite mer, är mer folk o man har någo att göra. Kilden är ett lugnare köpcenter och dagen jag var där var det ovanligt lugnt. Men vi får väl se. Är ju tänkt att jag ska vara på Kilden efter jul så det blir nog bra. Och kanske några dagar till innnan dess. Har iaf lärt mig kassan, kan hjälpa kunderna med tips liite då o då, och annars frågar jag någon. Men det blir nog bra.

Igår bakade vi lussekatter. Det var gott. Patrik har snart ätit upp alla. Haha. Bra att någon tyckte om dom. Idag bakade Lisa o Richi kladdkakemuffins, det var med gott. Imorgon så kommer förhoppningsvis en julgran. Annars kommer den snart. Pepparkakor ska med bakas. Snart. hoppas jag. Kankse snickers och lite annat. Tur vi har Patrik o Philip o Richi som kan äta upp allt. Emma speciellt är ju så nyttig. O Louise med. För det mesta. Men det gör inget. Behöver nog jag egentligen med.

Träning.. Har jag inte börjat med ännu. Hehe. Men det kommer. tror jag. Snart. Borde anmäla mig nu så får jag träna gratis i december ut. Vi får se. :) Jag måste! Borde. Vill inte. men jo. Jag är ju rastlös här. O eftersom jag inte har  någon häst här så får jag väl träna lite där. Kan ju åtminstone testa på´t. Nä. Nu ska jag försöka komma in i badrummet så jag kan borst tänderna. Och tvätta bort sminket. Blir upp vid senast 10 imorgon, sen blir det jobb 12-20. Sov så gott!
Karlijn och jag på stranden för någon 1-2 månader sen.
Karlijjn och jag på stranden för1-2 månader sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0