Lördag natt.

Var ensam hemma lördag natt då mamma o pappa var iväg. Maja var också hemma, men ivä på kvällen o kom hem vid halv två. Strax innan halv två gick jag ut med hundarna på deras kvällsrunda. Gick bort till åkern o gick. 10 grader varmt o stjärnklart ute. Helt fantastiskt. Hade linser på mig så såg alla stjärnor jätte bra, o på åkern finns det inte en lampa. Gud va vackert det var. Blåste lite grann dock, men hade det inte varit så blött på marken o jag inte varit ensam så hade jag gärna lagt mig rakt ner o tittat på stjärnorna en stund. Dock har jag fått det förslaget på olämpliga tider de senaste gångerna, typ när jag inte haft glasögon, det har varit kallt ute eller man är tillbaka efter en festkväll. Men inatt... det var helt fantastiskt. Gick långsamt med hundarna o tog en extra lång runda så var hemma strax efter två.

När jag gick sista biten så kom jag o tänka på mig o Louise för fem år sen. Tiden går snabbt. En period gick vi ut o gick vid 11-12 tiden på kvällen o var ute i minst en timma. Gud va härligt det var. Hade med oss Flisan o någon gång gick vi o mötte lite folk. Roliga minnen. Kanske kan dra med henne ut o gå i natten när jag åkt till Stavanger. Det är nästan bästa tiden på dygnet att gå ut o gå, så lälnge man har tillräckligt med kläder på sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0