Måste. Skriva. Av. Mig.

Lär kanske bli ett långt inlägg nu, Har ju en tendens till o skriva av mig när jag väl börjat. Komma på nya saker att skriva. Ligger i vårt rum själv nu, Behövde space. Är så van att vara själv. Ensam hemma, eller åtminstone hemma. Blir förvånad att jag orkade vara så mycket, tätt inpå en annan människa de gånger vi sågs. Men det är väl annorlunda, mysigare och man trivs. Jag trivs här med. Men blir lite svårt. De två är så sammansvetsade, så ett. De känner varandra utan och innan, och har sina ritualer osv som de byggt upp det senaste året, om inte under hela livet. Ibland blir det bara lite för mycket. Jag är inte van. Inte van att inte bo hemma, inte van att laga mat, handla, städa allt själv, elller bo med främmande människor.

Kom hit i fredags morse. Sen dess är denna kvällen/timman den enda jag har varit ensam, förutom dusch och när jag gjort mig iordning ungefär. Behövde det. Vi som skulle sett på film. Jag orkade inte. Men men.

Trivs väldigt bra annars, utom att vi har det lite för kallt i lägenheten. Allt har gått i ett sen jag kom, fast att vi inte har gjort något direkt alls. Landade med flyget 20 över 10 i fredags som sagt, snacka om fin utsikt när vi skulle landa. Stråålande sol, fjordar, kuperad terräng, "berg" med snö på topparna och som sagt, strålande sol. Mys. Sen dess har deet varit strålande sol, men ungefär 10 - ute så väldigt kallt. Spelat mycket tv spel, myst, handlat, gått en runda på stan och bara umgåtts de senaste dygnen. Stackars halta lotta till Louise kan ju inte göra något så vi har tatt det lugnt. Skönt det med. blivit en hel del engelska pratande och det blir lättare o lättare, dels i takt med att man blir tvingad att prata det och då vänjer sig, dels för att man lär känna Richi mer o mer så att det blir lättare att prata med honom.

De nya killarna var o hälsade på idag med. De verkade.. trevliga antar jag. De flyttar in i morgon, blir nog bra. :)

Jag, Emma o Lojs delar just nu rum. Har ett supermysigt rum o det känns väldigt hemtrevligt faktiskt, Även om de tar mycket plats med alla sina grejer, o har en rörig ordning. enligt mig stökigt. Men jag ska väl inte klaga, Jag är ju oftast inte så mycket bättre själv, bara det att jag inte orkar med det ikväll. Suck.

Imorgon börjar jag på jobbet. Träffade min nya chef för första gången idag, när hon körde oss o hämtade en till soffa + en fotölj. Helt gratis fick vi dom, Jätte fina i svart skinn. Emma o Anne-Beth tog fotöljen medans jag o killen som bodde där fick ta soffant ut till bilen. Förstår inte hur det kommer sig att jag fick ta soffan, jag som är så svag, istället för Emsan. Men det gick, var bara en aaaning pinsamt. Men jag kan nog vara lite envis när jag vill. :)
Jobbet iaf. 9.30 - 16 . Längesen jag jobbade så länge så lär ju vara trött imorgon kväll. Mycket att lära in, inte minst alla ord. Kan två än så länge, Emma har sagt några. De har så konstiga ord till allt. Kjole - Klänning, Dongery - Jeans, Huve/Luve - Mössa. Tröja heter något konstigt vet jag bara. och en "sjal" eller vad man ska kalla det kallar de som jobbar där för bibs tror jag, för det heter det på engelska, men det säger inte kunderna. Aja. Löser sig nog.

Nähä. Nu ska jag duscha, sen kanske se en film, eller titta lite mer på internet. Älskar by the way batteriet på min dator, håller i fleera timmar! Minst minst 2 timmar iaf. Tror ännu mer.

Och idol kanske jag skulle skriva om någon dag med. Vi får se. Inte nu iaf.
Godnatt eller något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0