Älska mig för den jag är.

Trött. Inte bakis.
På dåligt humör. Eller nej. Eller jo. Eller jag vet inte. Deppig. Saknar hemma. Saknar sommaren. Saknar Mamma. Och Pappa. Men mest av allt saknar jag Totte. För att han är mysig. Att lägga sig i sofffan där hemma, och han kommer o hoppar upp o lägger sig på ens mage o myser. Och så saknar jag Flisan. Min fina gamla vovve. Bara hennes närhet. Och Karlijn. En runda i skogen på henne, ett hårt dressyrpass inne i ridhuset eller att hoppa. Bara vara i stallet.
Mina fina djur. Glad jag är att jag har dom.
Var ute o gick en runda själv innna idag, de andra gjorde annat. Såg en sisådär 30 hundar, o en häst. Inte blev saknaden mindre direkt. Men ja. Så är det.

Gårkvällen blev... både lyckad o mindre. Maten vi åt var god, förfesten var rolig o likaså efterfesten. Stan var.. hmmm... kort. Sova var också skönt. Mer än så säger vi inte.
Nu ska jag o Louise ta o baka kanelbullar. Sätta fart. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0