Midsommarhelg

Jag har återigen haft en helt underbar helg i Stavanger. Midsommar. Firade det inte i fredags som alla hemma i Sverige, utan då tog vi det bara lugnt tror jag. Såg en gammal disney film o bara hade det mysigt. Laddade för lördagen. Svensk Midsommar i Stavanger. Jag jobbade visserligen på lördagen. Vaknade vid 9 och gick på spinning med Emma o Lojsen. Trött var jag, men det gick. efter det var det bara att göra sig iordnning, säga upp medlemskapet och åka till jobbet. Sjukt tråkig och seg dag. Var helt galet trött, och att jobba med en irriterande tjej då är lite jobbigt. Hon  är jätte snäll, meeen. Lite för bossig och jobbig, fast att jag är liiiite över henne i rang :P Hehehehhe. typ iaf. Men iaf. Åkte hem när de sista kunderna väl hade gått, o bussen väl hade kommit. Fortfarande sjukt trött gjorde jag mig snabbt (allt är relativt) iordning. Målade naglarna, klädde på mig, sminkade mig, åt tre pannkakor som emma o lojsen sparat från sin frulle, osv. Sen stack jag bort till grannarna strax efter 8, fortfarande heelt nykter. Sen spårade det ut. SJukt kul hade vi. efter mitt första glas vin tog vi taxi bort till den stora midsommar festen i Godalen och hade det riktigt kul. Vissa nyktrare än andra. Och allt som hände sen är ju vårt att minnas. dans runt midsommar stång, Louises 17 (!) "glas" med drinkar, öl o vin, Skratt, Fullt med folk, överkast, Sten, Coopkillen, Bada fötterna, "Eg så ikkje noenting", Kiss i skogen, midsommarkrans, blod, taxi, gossip, avslöjande hemligheter, dansk som är norsk som är dansk som är svensk som är.., mobbning, galenskap, mys under töcket med bästa vän, skratt, dricka, Sommar och SOL! Sjukt härlig kväll med vänner, och ca 50 till som man inte kände.

Att prata minnen som man kom på idag var sjukt kul. Emma o Louise kommer inte ihåg så mycket. Kanske inte konstigt efter deras 9 respektive 17 "glas" de hällt i sig (som de kunde komma på idag) Jag drack ju "bara" 1 vinflaska, shot, lite mer vin, drink som jag kan komma ihåg. Äh. Kul var det. Värt o vara bakis i en timme när man vaknade iaf. Att Richie sen gjorde hemmagjorda burritos till oss var ju inte helt fel heller. Ännu mer sol idag, så en sväng på en uteservering innan emma o louise behövde inta framstupa sidoläge i soffan igen (fortfarande inte så konstigt att de var bakis) och sen galet god spagetti o köttfärssås. The vampire diaries har jag hunnit beta av några avsnitt till.
Nu, galet trött. Imorgon är det jobb igen. 12-20.15. Blir väl okej. Bara ca 20 jobbdagar kvar, sen heeem! Jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0