Skriva av mig.

Jag behöver skriva av mig. Skriva av mig där jag vet att ingen jag känner läser. Skriva av mina tankar. Det snurrar i min skalle, saker vill komma ut. Komma ut, trots att det inte får komma ut. Kommentarer jag fått som behöver analyseras, in i minsta detalj. Onödigt kan tyckas, men skönt o få gjort. Igår låg jag i sängen o förberedde ett inlägg. Jag gör ofta det. Förbereder inläggen. tänker ut vad jag ska skriva och hur jag skriver det. tänker meningarna. Ofta så skriver jag ner dom sen, även om de ändras lite på vägen.

Jag har ett sånt inlägg som jag vill skriva, men som jag inte kan skriva här för jag är inte anonym. Även om jag oftast inte visar mig eller är hur öppen som helst här, så är det väldigt lätt för folk som känner mig att veta att jag är jag. Och därför hämmar det mitt skrivande lite. Jag kan inte få ut alla tankar som kanske hade behövts komma ut. Men så är det ibland.

By the way. Att jag tänker ut meningarna jag vill skriva i huvudet först. När jag tänker överhuvudtaget så tänker jag i meningar. I ord. Jag "hör" mig själv säga allt jag tänker. Vissa tänker i bilder och ser allt framför sig. Inte jag. Sånt är skumt. Varför tänker man på vissa sätt? Hur tänker ni?
Och är det därför jag kan dras sås till bra texter? Dras till folk som skriver bra? och gillar att läsa? Fast jag gillar ju o se filmer och serier o tvprogram med, men jag kan inte analysera det så. Äh. Jag vet inte. Svammel.

Jag ligger och funderar på om jag verkligen är så som de säger. Eller. som de har nämnt. Blir rädd att det är sant. Samtidigt så kan jag inte se det med tanke på att det är 5, varav 4 har jag kännt mer eller mindre. och 3 eller 4 beroende på hur man ser det. kankse tillomed 5, men det räknas inte heller riktigt. Men ja. Nu är det skärpning som gäller. Måste gå tillbaka till old me. Fly så fort någon kommer nära. Fly så fort det blir tillräckligt med dricka. Fly.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0