Allt och ingenting

På tok för lånt inlägg, men det här är ju min dagbok så who cares?
 
Ledig idag. började prata med Majsen på fb innan. Eller rättare sagt så tittade jag på bilder på älskade Ciara. Kom fram till att den 28 augusti så är det 3 år sedan vi avlivade henne. Saknar henne fortfarande. Men det betyder också att det är snart 3 år sedan vi fick Karlijn. Den 26 september blev hon vår tror jag. På mammas födelsedag alltså. Hon har blivit så fin berättade Maja. Snart är det dax för deras första dressyrtävling. Spännande o få höra resultaten. Kul att få lite respons och att ha något för dom att satsa på. Blir nog väldigt bra. Men när man sitter här i norge blir man så sugen på att komma hem o få rida. Hade varit så galet härligt.
 
Annars då. Veckan har varit tyst tyst tyst efter fotbollsmatchen. Eller. det har egentligen hänt en del. Jobb varje dag som vanligt. I onsdags hade vi planeringsdag så inga barn i dagiset då. På torsdagen började ett nytt barnehageår så då blev vi nästan fulltaliga. Så ganska mycket barn o mycket att göra då det var 5 nya barn o så. Samtidigt höll Elsa på o planera o fixa lite inför personalfesten vi hade i fredags. Alla skulle vara utklädda efter sin avdelning och vi skulle ha cykel med oss. Eftersom jag jobbar på skogsgjengen så blev det svarta byxor, grönt linne, gröna naglar o så pyntade vi hela cyklarna och min väska med blad. Så inget allt för mycket, men man såg ändå vad vi var. Louise fick vara med i mitt o Gunnvors lag eftersom hennes medarbetare inte kunde komma till cykelturen. Kan inte påstå att det gick speciellt bra för vårt lag med mig, Louise och Gunvor. Stackars gunvor fick ju svara på allt själv då det handlade lite om barnehagen o en del om Stokka o Stokkavattnet. Men men. Så är det. Var ändå väldigt kul. På själva festen sen så träffade vi en väldigt trevlig tjej som hette Malin. Varken jag eller Louise var så sugna på o dra ut då det skulle regna sjukt mycket under natten o lördagen. Men eftersom hon skulle ut, och kunde fixa in oss gratis sa vi att vi hänger med ändå. Slutade med att vi först gick till Gossip och drack en drink innnan vi gick till Hexagon för att dansa! Snacka om en gammal favorit från förra gången vi vaar här, Så såklart hade vi det helt sjukt kul. Det blev ju inte sämre när det visade sig att hon också tyckte att det var roligast att stå o shakea på dansgolvet! Me like.
 
Var lite sådär lagom sliten i benen i lördags efter allt dansande, och att då jobba på Egon gör ju att man känner det lite mer än om man hade legat i soffan hela dagen. Men det var härligt ändå. Så himla kul o komma o jobba på Egon såhär ibland. Jobbade med nästan bara härligt folk och det är så kul.
 
Fick sluta 20 i 9. Gick o bytade om o var klar vid 9. Suzann skulle äta efter jobb  o slutade 9 eller halv 10. Tänkte att jag kunde sätta mig ner o vänta. Hade ju inte direkt något bättre för mig. Satte migo löste lite korsord o försvann i min egna värld. Fick ett glas vin o chillade liksom. Kvart i 10 kommer hon o bara, jag hoppas jag får gå vid 10. Hoppsan. tiden gick lite fort. Så väntade ändå tills hon var klar o hängde kvvar till halv 12 tiden. Daniel kom o joinade oss vid 11 med så det var najs o sitta där en stund.
 
Kom hem lite innan 12. Gick upp o satte mig lite vid datorn innan jag skulle ner o borsta tänderna. Då kommer det en gigantisk spindel ut under min säng. Snacka om att jag blev rädd. Hatar när de kommer så plötsligt, o ville ju itne direkt ha den här när jag sov. Fick lite lätt panik om man säger som så, var typ den största husspindel jag sett! 5 min efter, efter att jag gjort några försök med att skrämma den ur rummet o pratat lite panikartat med Majsen kommer HUgo o Alex hem så jag sprang ner o fick med Hugo upp. Tillslut hittade jag den igen, efter att han, full som han var, kastade bort väskan utan att göra det försiktigt. Men död är den o inte ens regnar det idag. Men det kommer väl ändå snart! Idag har jag bara chillat. tittade på en film med killarna. Tänkte ta en dusch, städa rummet o kanske gå en promenad eller baka eller nått. Får se. Först en dusch iaf! Lite långt inlägg men det är ju min dagbok dethär så jaja. Ha det bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0