Grått Grått Grått

Idag är det Grått ute. regnigt och tråkigt. Och här sitter jag i köket utan något att göra, mitt i kvällningen o känner hur hela jag blir mer o mer depp. Usch. Är ensam hemma nu. Louise är o tränar o ägaren av huset har inte kommit från jobbet ännu. Bara jag o katten hemma. Tur man har katt här, känns lite lättare att vara i Norge då. Saknar Flis och Tott något otroligt. Och mamma o pappa o nästan tillomed Majsen o hästen. Galet härligt o rida var det när jag var hemma. och att gå med hundarna. Och bara mysa hemma. Snacka om att man blir hemmakär när man varit iväg så som oss o inte varit hemma på ett halvår. Och sen var vi bara hemma i typ tre veckor innan vi åkte hit till Stavve igen. Man hann ju inte direkt att tröttna på att bara gå hemma. Nästan så det hade varit mysigt att bo i Halmstad så man kan träffa familjen så mycket man vill. Har lite ont i magen över att Flisan är snart 14 ½ och borde varit borta för längesen, vilket jag är riktigt glad öveer att hon inte är. Borta alltså. Men samtidigt så är det så jobbigt att åka iväg från henne varje gång med tanken över att detta är nog sista gången jag ser henne. Hittills har det ju gått bra, men ja.. Hur länge kan hon hålla ut? Hon är så mysig när man är hemma (även om hon är mest senil hit o dit också, men om man inte går o lägger sig i tid på kvällen så kommer hon o undrar var man är, och tycker det är jättejobbigt att man inte kommit o lagt sig i rummet. Hon vill helst inte vara själv, vilket hon blir när inte jag är hemma. Då försöker hon komma in i Majas rum eller mamma o pappa så dom har fått offra att börja ha öppen dörr. KnäppFlisan. Men söt är hon, och jag tycker bara det är mysigt sålänge jag är hemma iaf.

Annars då. har inte fått något jobb ännu. SÖker o söker. Kanske ska fixa polisutdrag så jag får börja jobba på dagis. Hade varit riktigt kul tycker jag. Busa med barnen o sånt. Vi får se.

Började med att bli sjuk såfort vi kom upp hit så var jättehostig o förkyld o febrig torsdag till söndag. Inte kul alls. Men nu är jag iaf lite bättre så nu är det full rulle. Jaja. Orkar inte skriva mer nu. KOmmer kanske en fortsättning en annan dag. Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0