Nytt Jobb

Nu ska jag snart iväg till jobbet. Sitter här o börjar bli nervös. Inget o bli nervös för, är ju bara andra dagen så de räknar nog inte med allt för mycket. Jobbar på Egon nu. Restaurang. Servering. Galet tunga tallrikar med massa mat. Jag är inte van. Galet mycket trappor att springa upp o ner för. Jag är inte van. Nya skor som klämmer på tårna. Jag är inte van. Jobba. Jag är inte van.

Men det är kul. Och alla är så trevliga o snälla, så klart det kommer gå bra. Lär vara mycket att göra. Fredag o jag börjar fem. Bara sätta igång direkt. Ut med mat o le o städa undan igen. Komma ihåg allt, gå rätt och vara trevlig. Klart det går bra. Det värsta är att jag är svag. svag i handleder o så. Tungt att bära och klarar inte ta så många tallrikar. Men det kommer. Jobba ikväll och på söndag. Bra att få in lite pengar. Jaja. Måste byta om o fixa iordning, sen springa ner dit, stryka skjortan o sätta igång. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0