Personalfest.

I måndags hade vi personalfest, jag vet att det nästan är en hel vecka sen, men kände ändå för att skriva om det. Jag jobbade såklart på barnehagen på dagen, men bytade bort så att jag iallafall slutade halv 4 istället för halv 5. Personalfesten började redan halv 4, men jag var inte där förrens lite innan 5. De hade haft vinprovning innan jag kom, och fått smaka alla viner vi har på egon och lärt sig mer om dom. Synd att jag missade för tror det var intressant, och om inte annat, väldigt nyttigt att få lära sig mer om vinerna. Vid 5 gick vi hela gönget bort till Harbour o fick varsit glas vin/öl eller vad man ville ha och så spelade vi två omgångar bowling. Kan ju inte påstå att jag vann (bästa poängen var 171 av Terje) men jag var inte sist heller! Fick iofs bara 113 eller nått som bäst men kul var det! Sen blev det dags för mat. Pepparstek och Flötegratinerade potatis (och vafasen heter det på svenska då..?) POTATISGRATÄNG ja. ! Haha. Arbetsskadad tjej! Efter Harbour blev det bort till Tango där Jens, som jobbat på Egon fram till nu jobbar, och en massor med mer drinkar och en quizz. Vet inte hur mycket dricka vi blev bjudna på, började med vin på egon då (även om inte jag fick det :)) och sne tre drinkbongar på Harbour + 5-6 flaskor vin på vårt 8 manna bord till maten. Sen på Tango fick vi nog 4-5 bongar var. Galet. Jag som dessutom skulle börja jobba halv 9 dagen efter kunde ju inte direkt utnyttja alla de bongarna :) Men Trevligt hade vi iallafall och några glas blev det allt. Quizzen vann förresten mitt, Kaja och Stians lag! Tjoho! Vid halv 2 började vi gå hem, jag skulle ju upp tidigt som sagt. Sov inte allt för mycket den natten och hade gääärna legat kvar i sängen på morgonen o inte behövt gå upp. Svårt o slita sig om man säger som så. Var ändå relativt pigg under hela dagen o eftersom det var Louises födelsedag på tisdagen fick jag ju bara åka in till stan o leta upp födelsedagspresenter. Blev ändå ganska bra tror jag. Ris, kycklingfile i sötsursås och sen en kladdkaka med dumlebitar och glass stod på menyn på kvällen och det blev en helt okej kväll. PÅ onsdagen började jag halv8, och skulle slutat tre. Men vi hade föräldrarmiddag vilket gjorde att jag fick jobba till halv 5, så hela veckan har gått lite i ett. Nu är det iallafall helg och jag skulle varit ledig. Louise är hemma i Sverige o jag är själv med grabbarna. Är ett rätt tyst hus nu eftersom nästan ingen snackar med varnadra. Micke ringde innan o undrade om jag kunde jobba ikväll. Ja! Då har jag något o fördriva kvällen med eftersom det inte blivit som jag hade hoppats. Vi får se. Nu tänkte jag iallafall gå en sväng in till stan, men det regnar så får se. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0